ברוך הבא אורח, באפשרותך להתחבר או ליצור חשבון.
  • לקבלת מידע 050-3778200

ההזמנה שלי
0 פריט(ים) - ₪0.00
אין פריטים בהזמנות!

מים בנוסף לדלק - טכנולגיית הזרקה חדשה של בוש

מים בנוסף לדלק - טכנולגיית הזרקה חדשה של בוש
גם במנועי בנזין מתקדמים כחמישית מהדלק המושקע במנוע אינו משמש להנעת המנוע אלא משמש לקירור במקום להפקת כוח . התנדפות הדלק הנינק למנוע בפעימת היניקה גורמת לאפקט קירור של הצילינדרים בבלוק המנוע . מערכת הזרקת מים חדשה של חברת Bosch מראה שזה לא כורח המציאות . במיוחד כאשר מאיצים או נוסעים בנסיעה בין עירונית הזרקת כמות מסוימת של מים למנוע מאפשרת חסכון של כ- 13% בתצרוכת הדלק . שיטה זו מקדמת שדרוג נוסף במנוע הבנזין הוותיק עליו נאמר שהגיע לקצה גבול יכולתו . דר' רולף בולנדר מנכ"ל חטיבת ההנעה וחבר מועצת המנהלים בחברת Bosch טוען שזו היא ההוכחה שמנועי בעירה פנימית עדיין ניתנים לשיפור והתייעלות .  רמת החיסכון בדלק המוצעת מטכנולוגיה זו מתאימה למנועי 3 או 4  צילינדר בנפחים קטנים המוגדרים Downsized Engine  במילים אחרות בדיוק עבור סוגי המנועים הנמצאים כיום בשימוש בכלי רכב בינוניים .

 

תוספת כוח למנועי בנזין מגודשים
מעבר לחסכון המשמעותי בתצרוכת הדלק טכנולוגיית הזרקת מים משפרת גם את הספק המנועים במיוחד במנועים המצוידים במגדש טורבו . קידום ותיזמון הצתה טוב יותר גורם למנוע לפעול ביעילות טובה יותר , על עקרון זה יכולים המהנדסים לשדרג את הספק המנועים אפילו ברכבי ספורט עתירי הספק . הבסיס לפיתוח הטכנולוגי הנ"ל היא העובדה הפשוטה שאסור למנוע לפעול בטמפרטורה גבוהה מידי . כדי למנוע חימום יתר מוזרקת תוספת דלק לכל מנוע בנזין בכל רכב הנע על הכביש כיום . דלק זה מתנדף ומקרר את חלקי המנוע ,  מהנדסי Bosch ניצלו עקרון פיסיקלי זה בעזרת הזרקת מים . לפני התלקחות הדלק כמות מדודה וקטנה של ערפילי מים מוזרקת לסעפת היניקה . איוד מים עקב חום גורם לתופעת קירור  , זו הסיבה שנדרשת כמות קטנה מאוד של מים כמה מאות מיליליטר לכל מאה ק"מ של נסיעה . לאור זאת מיכל המים המכיל מים מזוקקים נדרש למילוי כל 3000 ק"מ בלבד . גם כאשר המיכל מתרוקן אין מה לדאוג , המנוע יפעל כשורה מלבד ירידה קטנה במומנט המנוע ועלייה בתצרוכת הדלק . 
הרכב הראשון בו הותקנה המערכת החדשה הוא BMW M4 GTS , המצויד במנוע 6 צילינדר מגודש ומציג שיפור בביצועים ובתצרוכת הדלק גם בעומסי מנוע מרביים
התקינה האירופאית החדשה בנושא תצרוכת דלק וזיהום אוויר  WLTC - Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure ,   מראה שיפור של 4% בתצרוכת הדלק במחזור נסיעה תקני אך בנסיעה אמתית היא יכולה להגיע עד 13% בהאצה ונסיעה מהירה
אדי המים המוזרקים למנוע לא נשארים בתא השריפה והם מתאדים לפני תחילת הבעירה , לכן אינם יכולים לגרום נזק וקורוזיה בחלקי המנוע שיירי המים נפלטים החוצה עם גזי הפליטה לסביבה . לאחר דימום המנוע המים הנמצאים במערכת חוזרים למיכל האחסון ושם הם עלולים לקפוא בטמפרטורה נמוכה אך יופשרו שוב לאחר התנעת המנוע . המים מוזרקים לסעפת היניקה של המנוע ולא ישירות לתא שריפה , לאור היתרונות הקיימים בשיטה זו ועלויות ייצור נמוכות , כמו כן היא מתאימה למגוון רחב של מנועים
 
סיכום היתרונות בהזרקת מים למנוע :
  • יכולת עבודה בתערובות עניות יותר מתערובות הומגניות
  • שיפור זווית קידום הצתה משפר את מומנט המנוע ללא סכנת צלצולים
  • שמירת תא השריפה והשסתומים נקיים מפיח ומשקעים
  • שמירת טמפרטורת מנוע יציבה
  • מניעת צלצולי מנוע
  • הפחתה בפליטות NOx עקב הורדה בטמפרטורת תא השריפה

 

החסרון העיקרי במערכת הוא הנזק המוקדם העלול להגרם לצינור הפליטה עקב קורוזיה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

0 תגובות ל "מים בנוסף לדלק - טכנולגיית הזרקה חדשה של בוש"

כתוב הערה

השם שלך:


התגובה שלך: הערה: HTML אינו מתורגם!

הקלד את הקוד המופיע בתמונה שלפניך: